Helmi-palvelumme uudistui

Uskollinen Helmi-asiointipalvelumme koki muutoksia helmikuun ensimmäinen päivä, kun palvelusta tähän asti huolehtinut taustajärjestelmä vaihtui uudempaan.

Uudessa Helmissä on kiinnitetty entistä enemmän huomiota tietoturvallisuuteen. Ensi kertaa saapuessasi uudistettuun palveluun sinun tulee rekisteröityä palveluun uutena käyttäjänä.

 

Väliaikaisia puutteita uuden Helmin ominaisuuksissa

Uudessa Helmi-palvelussa ei vielä toistaiseksi ole käytettävissä häiriötiedotteiden tilaaminen ja vakiokorvausten tarkistaminen. Palvelun kehityksessä kohdattiin haasteita eri järjestelmien välisen juttelemisen kanssa, ja näitä ominaisuuksia ei saatu käyttöönotossa mukaan. Ongelmiin pureudutaan paraikaa, ja ominaisuudet pyritään saamaan käyttöön mahdollisimman pian.  Pahoittelemme viivästystä.

 

  • Tarvittaessa häiriötiedotteen saat tilattua asiakaspalvelustamme 0800 90444 (8-18)

Uuteen palveluun tulee rekisteröityä uudelleen käyttäen vahvaa tunnistautumista, eli pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennetta

Uudessa Helmessä on kiinnitetty entistä enemmän huomiota tietoturvallisuuteen. Ensi kertaa saapuessasi uudistettuun palveluun sinun tulee valita Rekisteröidy palveluun ja tunnistautua käyttämällä pankkitunnuksiasi. Sinun tulee rekisteröitymisen yhteydessä valita uusi salasana. Myöhemmin kirjautuminen tapahtuu antamaasi sähköpostiosoitetta ja salasanaa käyttäen. Asiakkuuteesi liittyvät tiedot ovat meillä valmiiksi tallessa, mutta varmistathan tiedot oikeiksi tullessasi ensi kertaa palveluun. Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen tästä.

Uudistunut Helmi-asiointipalvelu

Siirry uuteen Helmi-palveluun

Ohjeet rekisteröitymiseksi Helmiin

Siirry rekisteröitymisen ohjeisiin

Vanha helmi-palvelu (poistuu 30.4.2021)

Siirry vanhaan Helmi-palveluun

Helmin ulkoasu ja osoite vaihtuvat – vanha Helmi poistuu 30.4.2021.

Uudistumisen yhteydessä Helmi sai uuden logon eli tunnuksen ja lisäksi palvelun ulkoasu muuttui. Myös Helmiin kirjautumisen osoite muuttui. Tämä tarkoittaa, että vanha palvelu poistuu siirtymäajan jälkeen käytöstä. Uuteen palveluun on voinut kirjautua 1.2.2021 alkaen. Siirtymäaikana 1.2.-30.4.2021 sekä vanhaan että uuteen Helmiin pääsee kirjautumaan Järvi-Suomen Energian verkkosivuilta (linkki vanhaan Helmiin alla). Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen tästä. Muistathan päivittää mahdolliset kirjanmerkit osoittamaan uuteen palveluun.

Siirry vanhaan Helmi-palveluun

Muutokset koskevat myös laskuja

Verkkopalvelulaskut, joiden laskutuspäivä on 1.2.2021 jälkeen, tulevat näkyviin uudessa Helmi-palvelussa. Samalla laskujen ulkoasu muuttuu Helmin uuden ilmeen mukaiseksi. Ennen 31.1.2021 lähetettyjä laskuja voi tarkastella vanhassa Helmi-palvelussa vielä 30.4.2021 asti, jonka jälkeen palvelu poistuu käytöstä. Muuten kaikki Helmiin liittyvät palvelut ovat käytettävissä vain uudessa Helmessä 1.2. alkaen.

Uudistuva Helmi palvelee myös lämpöasiakkaita

Helmi-palvelusta löytävät tarvitsemansa Lempeä Lämmön ja Järvi-Suomen Energian sähkönjakeluverkon asiakkaat. Sähkönmyyntiin liittyvien asioiden hoidossa sinua palvelee oma sähkönmyyjäsi.

Onko sinulla kysyttävää Helmi-palvelun uudistuksesta? Ota yhteyttä Järvi-Suomen Energian asiakaspalveluun: arkisin klo 8-18 puh. 0800 90444 tai yhteydenottolomakkeella.

Kaipaatko neuvoa rekisteröitymiseen? Kurkkaa ohje.

Ensi kertaa saapuessasi uudistettuun palveluun sinun tulee rekisteröityä palveluun uutena käyttäjänä. Ohjeesta saat apua rekisteröitymiseen askel kerrallaan.

Siirry ohjeeseen