Järvi-Suomen Energian Helmi-asiointipalvelu uudistuu 1.2.

Monille asiakkaillamme tuttu sähköinen asiointipalvelu Helmi uudistuu 1.2 2021. Helmin nykyinen versio lakkaa toimimasta 30.4.2021. Uudistettu Helmi sisältää aluksi tärkeimmät, nykyisinkin tarjolla olevat palvelut. Jatkossa Helmi tulee tarjoamaan sinulle yhä parempia ja monipuolisempia palveluita. Muutos tulee edellyttämään toimenpiteitä myös palvelun nykyisiltä käyttäjiltä.

Helmin ulkoasu ja osoite vaihtuvat

Uudistumisen yhteydessä Helmi saa uuden logon eli tunnuksen ja lisäksi palvelun ulkoasu muuttuu. Myös Helmiin kirjautumisen osoite muuttuu. Tämä tarkoittaa, että nykyinen palvelu poistuu siirtymäajan jälkeen käytöstä. Uuteen palveluun voit kirjautua 1.2.2021 alkaen. Siirtymäaikana 1.2.-30.4.2021 sekä vanhaan että uuteen Helmiin pääsee kirjautumaan Järvi-Suomen Energian verkkosivuilta. Tarkemmat ohjeet kirjautumiseen tulossa pian. Muistathan päivittää mahdolliset kirjanmerkit osoittamaan uuteen palveluun.

Uuteen palveluun tulee rekisteröityä uudelleen käyttäen vahvaa tunnistautumista, eli pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennetta

Uudessa Helmessä on kiinnitetty entistä enemmän huomiota tietoturvallisuuteen. Ensi kertaa saapuessasi uudistettuun palveluun sinun tulee valita Rekisteröidy palveluun ja tunnistautua käyttämällä pankkitunnuksiasi. Sinun tulee rekisteröitymisen yhteydessä valita uusi salasana. Myöhemmin kirjautuminen tapahtuu antamaasi sähköpostiosoitetta ja salasanaa käyttäen. Asiakkuuteesi liittyvät tiedot ovat meillä valmiiksi tallessa, mutta varmistathan tiedot oikeiksi tullessasi ensi kertaa palveluun. Tarkemmat ohjeet kirjautumiseen tulossa pian.

Muutokset koskevat myös laskuja

Verkkopalvelulaskut, joiden laskutuspäivä on 1.2.2021 jälkeen, tulevat näkyviin uudessa Helmi-palvelussa. Samalla laskujen ulkoasu muuttuu Helmin uuden ilmeen mukaiseksi. Ennen 31.1.2021 lähetettyjä laskuja voi tarkastella vanhassa Helmi-palvelussa vielä 30.4.2021 asti, jonka jälkeen palvelu poistuu käytöstä. Muuten kaikki Helmiin liittyvät palvelut ovat käytettävissä vain uudessa Helmessä 1.2. alkaen.

Uudistuva Helmi palvelee myös lämpöasiakkaita

Helmi-palvelusta löytävät tarvitsemansa Lempeä Lämmön ja Järvi-Suomen Energian sähkönjakeluverkon asiakkaat. Sähkönmyyntiin liittyvien asioiden hoidossa sinua palvelee oma sähkönmyyjäsi.

Onko sinulla kysyttävää Helmi-palvelun uudistuksesta? Ota yhteyttä Järvi-Suomen Energian asiakaspalveluun: arkisin klo 8-18 puh. 0800 90444 tai yhteydenottolomakkeella.