Järvi-Suomen Energian Helmi-asiointipalvelu uudistui 1.2.

Monille asiakkaillamme tuttu sähköinen asiointipalvelu Helmi uudistuu 1.2 2021. Helmin nykyinen versio lakkaa toimimasta 30.4.2021. Muutos tulee edellyttämään toimenpiteitä myös palvelun nykyisiltä käyttäjiltä.

Alla olevasta linkistä pääset uuden Helmi-palvelun etusivulle. Muista, että sinun tulee rekisteröityä uudelleen palveluun käyttäen vahvaa tunnistautumista. Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen löydät tästä.

Siirry uuteen Helmi-palveluun

Väliaikaisia puutteita uuden Helmin ominaisuuksissa

Uudessa Helmi-palvelussa ei vielä toistaiseksi ole käytettävissä häiriötiedotteiden tilaaminen ja vakiokorvausten tarkistaminen. Palvelun kehityksessä kohdattiin haasteita eri järjestelmien juttelemisessa keskenään, ja näitä ominaisuuksia ei saatu käyttöönotossa mukaan. Ongelmiin pureudutaan paraikaa, ja ominaisuudet pyritään saamaan käyttöön mahdollisimman pian. Pahoittelemme viivästystä.

  • Mahdolliset Liisa-myrskyn vakiokorvaukset näkyvät seuraavassa laskussasi, joka on jo voinutkin saapua.
  • Tarvittaessa häiriötiedotteen saat tilattua asiakaspalvelustamme 0800 90444 (8-18)

Uuteen palveluun tulee rekisteröityä uudelleen käyttäen vahvaa tunnistautumista, eli pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennetta

Uudessa Helmessä on kiinnitetty entistä enemmän huomiota tietoturvallisuuteen. Ensi kertaa saapuessasi uudistettuun palveluun sinun tulee valita Rekisteröidy ja tunnistautua käyttämällä pankkitunnuksiasi. Sinun tulee rekisteröitymisen yhteydessä valita uusi salasana. Myöhemmin kirjautuminen tapahtuu antamaasi sähköpostiosoitetta ja salasanaa käyttäen. Asiakkuuteesi liittyvät tiedot ovat meillä valmiiksi tallessa, mutta varmistathan tiedot oikeiksi tullessasi ensi kertaa palveluun. Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen löydät alta.

Ohjeet Helmiin rekisteröitymiseen

Helmin ulkoasu ja osoite vaihtuivat – vanha Helmi poistuu 30.4.2012

Uudistumisen yhteydessä Helmi sai uuden logon eli tunnuksen ja lisäksi palvelun ulkoasu muuttui. Myös Helmiin kirjautumisen osoite muuttui. Tämä tarkoittaa, että nykyinen palvelu poistuu siirtymäajan jälkeen käytöstä. Uuteen palveluun voit kirjautua 1.2.2021 alkaen. Siirtymäaikana 1.2.-30.4.2021 sekä vanhaan että uuteen Helmiin pääsee kirjautumaan Järvi-Suomen Energian verkkosivuilta. Muistathan päivittää mahdolliset kirjanmerkit osoittamaan uuteen palveluun. Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen löydät tästä.

Siirry vanhaan Helmi-palveluun

Muutokset koskevat myös laskuja

Verkkopalvelulaskut, joiden laskutuspäivä on 1.2.2021 jälkeen, tulevat näkyviin uudessa Helmi-palvelussa. Samalla laskujen ulkoasu muuttuu Helmin uuden ilmeen mukaiseksi. Ennen 31.1.2021 lähetettyjä laskuja voi tarkastella vanhassa Helmi-palvelussa vielä 30.4.2021 asti, jonka jälkeen palvelu poistuu käytöstä. Muuten kaikki Helmiin liittyvät palvelut ovat käytettävissä vain uudessa Helmissä 1.2. alkaen.

Uudistuva Helmi palvelee myös lämpöasiakkaita

Helmi-palvelusta löytävät tarvitsemansa Lempeä Lämmön ja Järvi-Suomen Energian sähkönjakeluverkon asiakkaat. Sähkönmyyntiin liittyvien asioiden hoidossa sinua palvelee oma sähkönmyyjäsi.

Onko sinulla kysyttävää Helmi-palvelun uudistuksesta? Ota yhteyttä Järvi-Suomen Energian asiakaspalveluun: arkisin klo 8-18 puh. 0800 90444 tai yhteydenottolomakkeella.