asiakaskokemusjohtaja Riitta Hänninen

Asiakkaan parhaaksi

Asiakaskokemusjohtaja Riitta Hänninen on aloittanut syksyllä Järvi-Suomen Energiassa uudessa tehtävässä

Riitta Hänninen (KTM) aloitti reilu kuukausi sitten Järvi-Suomen Energialla asiakaskokemusjohtajana.— Valmistuin aikoinaan kauppatieteiden maisteriksi pääaineenani johtaminen. Tuolloin en voinut kuvitella, että työelämässä syntyisi asiakaskokemukseen erikoistuneita tehtäviä, saati että minulle tarjoutuisi mahdollisuus johtaa ja kehittää asiakaskokemusta yhdessä Suomen suurimmassa verkkoyhtiössä. Asiakaskokemuksen kehittäminen monopoliasemassa olevassa verkkoyhtiössä on todella kiinnostavaa; mitä kaikkea tuleva energiamurros tuo tullessaan samalla huoltovarmuuden pysyen vakaana, Riitta pohtii.

Riitalle asiakaskokemus ja henkilöstökokemus näyttäytyvät tiiviinä yhteytenä. Aiempi työ ulkoistetun asiakaspalvelun toimijalla Call Wavesilla antoi mahdollisuuden yhdistää nämä osa-alueet. Työn antamia oppeja hän aikoo hyödyntää myös uudessa tehtävässä.

Riitan tärkeimpiä vastuualueita uudessa tehtävässä ovat yhdenmukaisen ja laadukkaan asiakaskokemuksen varmistaminen kaikissa asiakaskohtaamisissa sekä sen jatkuva parantaminen. — Jotta onnistumme tässä työssä, tarvitaan yhteistyötä sekä oman konsernimme että laajan kumppanuusverkostomme kanssa. Haluamme kuulla ja ymmärtää paremmin asiakkaidemme tarpeita sekä löytää tehokkaat keinot, joilla voimme parhaiten palvella asiakasta. Tiedolla johtaminen ja teknologian hyödyntäminen ovat olennaisia työvälineitä tavoitteiden saavuttamiseksi. Asiakaskokemus on jatkuvasti kehittyvä alue, ja tässä dynamiikassa on jotain erityisen kiehtovaa. Tiedämme, että valmiiksi emme tule, mutta juuri tämä haaste innostaa.

Vapaa-aikaa Riitta viettää ilman suurempia aikatauluja perheen ja ystävien kanssa. Talvella hiihto on lähellä sydäntä, ja hiihtäminen onkin ollut Riitalle lapsesta saakka läheinen harrastus. Sulan maan aikaan samanlaisia liikkumisen fiiliksiä hän saa pyöräilystä niin maastossa kuin maantiellä.  Riitta asuu Mikkelissä, jossa onkin hyvät maastot sekä kaunis luonto monipuoliseen liikkumiseen.  Lisäksi musiikki ja lukeminen ovat arjen rutiineja, jotka luovat tilaa ajattelulle.

— Olen avoin keskusteluille aiheesta asiakaskokemus. Jos haluat jakaa ajatuksia, ideoita tai vain vaihtaa kuulumisia, älä epäröi ottaa yhteyttä, Riitta kannustaa lopuksi.